Mælk og mad til 7,5 måned

5. december 2015

Alder:
7 mdr.

Mælk og mad til 7,5 måned

Hej Helen

Skriver til dig fordi jeg er blevet lidt i tvivl igen i forhold hvor meget mælk og mad min datter på 7,5 måned skal have.

Har din bog om mad, hvor jeg har læst dagsplanen, den passer bare ikke helt til min datter, da hun stadig efterspørger mælk formiddag og eftermiddag.
Nogen dage mere end andre, andre dage slet ikke om eftermiddagen
Formiddags amningen vil hun meget gerne have, men det er ofte kun 5 min, det samme er det med eftermiddagsamningen 5 min.

Hun er begyndt den sidste måned kun at sove to lure, dette resulterer i at hun er meget træt om ...

Annonce

... eftermiddagen, og vil ikke rigtig spise aftensmad. Nogle dage vil hun slet ikke spise aftensmad, der vil hun bare have bryst, og så sover hun ca. 45 min, og vågner op igen, og der går et par timer før hun så sover til natten.

Det skal lige siges at jeg er begyndt at supplere med flaske, da jeg ikke har optimalt mælk til hende.
De sidste 14 dage har hun fået flaske til eftermiddagsluren, og kl 23-24.
Natamningen har vi også sprunget over, så nu får hun bryst ca. kl 04

Jeg føler at hun ca. får halvt mad, og halvt bryst. Er det meget normalt eller?

Bedste hilsner fra Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Forstoppelse

Hvis dit barns afføring er hård og knoldet, så har dit barn forstoppelse. Ofte vil barnet også have ondt i maven og være grædende. Børn der tilbydes modermælkserstatning får hyppigere forstoppelse, end børn der ammes. Men børn der ammes kan også godt få problemer med forstoppelse.

Får dit barn modermælkserstatning, skal du være opmærksom på, at blandingsforholdet er korrekt. Du kan også prøve at skifte till en anden type erstatning - der findes erstatninger, som er udviklet til...

Læs mere i Babylex

Ekstra væske baby

Børn, der får flaske, kan i visse perioder have behov for at få ekstra væske. Det kan være ved sygdom med feber, eller i særligt varme sommerperioder.

Nogle gange vil barnet vise behov for en ekstra flaske mælk, og det er helt fint. Børn der får flaske skal have lov til at selvregulere deres behov. Men andre gange vil det være fint at tilbyde væsken som vand. De første 4 mdr. skal vandet koges. Derefter kan barnet få vand fra hanen, med mindre man har privat vandboring.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!